SINAVLARA HAZIRLIK
1 sayfadaki 1 sayfası
SINAVLARA HAZIRLIK
final dergisi dershaneleri “herkes yetenekleri ve bilgisi ölçüsünde başarılı olabilir” ilkesinden yola çıkarak, farklı düzeylerden gelen öğrencilerin üniversite sınavını kazanabilecek bilgi donanımlarının sağlanması, bilginin sınavın gerçekleriyle bağdaştırılabilmesi için “kişiye özgü, öğrencilerin seçimine özgü” programlar sunar.
Mezun gruplarında, öğrencilerimizin sınava girmek istedikleri alan ve kendisi için önemli olan puan türlerine uygun derslerle istedikleri hedeflere ulaşmaları amaçlanır.
1 - FİNAL KONU TESTLERİ
Konu testlerinin amacı, “önce konu, sonra soru” ilkesiyle öğrencilerin, soruları çözebilmek için gereken bilgileri özümleyip, bu bilgilerin soru üzerinde uygulanmasını, bilginin “refleks” haline getirilerek gereken yerde gerektiği biçimde kullanılmasını sağlamaktır.
2 - SINAVLAR
Finale Doğru Sınavları: Öğrencilerin, anlatılan konuları ne ölçüde öğrendiklerini denetleyip eksiklerini görmelerine olanak sağlayan sınavlardır. Sınav sistemi müfredatına paralel olarak hazırlanmış sınavlar
Deneme Sınavları: Konu sınırlaması olmayan ve öğrencilerin “Bugün sınava girseydim kaç puan alırdım?” sorusuna cevap bulmaları için ÖSYM standartlarına uygun olarak hazırlanıp uygulanan sınavlardır.
Türkiye Geneli Sınavları:
Konu sınırlaması olmayan ve geniş katılımlı sınavlar olan Türkiye Geneli sınavları, yıl içerisinde hem final dergisi dershaneleri hem de TÖDER tarafından gerçekleştirilmektedir. Ortalama 300 bin öğrencinin katılımıyla yapılan Türkiye Geneli Sınavlarında öğrenciler, Türkiye sıralamasını görebilir ve gerçek sınav öncesi önemli bir deneyim kazanabilir.
3 - FİNAL DERGİSİ
Öğrencilerimiz final dergisi’nin doğal abonesidir. Bu dergiler, öğrencilerin sınıfta işlenen konuları tekrar etmelerini, bu konularla ilgili testlerle bilgilerini pekiştirmelerini sağlar. Yayın akışı içinde verilen tarama kitapçığı ile konuların soru çözümü yoluyla tekrarı amaçlanır. Her dersten verilen cep kitapçıklarıyla öğrenmede kalıcılık, tekrarda kolaylık sağlanmaya çalışılır. Yayın akışı içinde verilen deneme sınavları ile sınav pratiğini artırmak amaçlanır. Bu eklerden ayrı olarak dergi ile birlikte soru bankaları verilir.
4 - DANIŞMAN ÖĞRETMENLİK
Her öğrencinin eğitim-öğretim dönemi boyunca çalışmalarını yönlendirmek ve derslerdeki başarılarını takip etmek üzere, bir Danışman-İzleme öğretmeni vardır. Danışman-İzleme Öğretmeni; izlediği grubun öğrencileri ile belirli periyotta birebir görüşür; öğrencinin genel başarısını, derslere ilgisini, moral ve motivasyonunu, önerilen kaynaklardan yararlanıp yararlanmadığını değerlendirir ve gerekli durumlarda ailesi, rehber öğretmeni ve ders öğretmeni ile iletişim
5- REHBERLİK
Öğrencilerin, gelişim döneminin özellikleri ve sınava hazırlık süreci ile ilgili yaşadıkları sorunlarda danışmanlık hizmeti vererek, sağlıklı ve güvenli bir hazırlık süreci yaşamalarına destek sağlar. Bireysel ve grup halinde görüşmeler, ders içi ve ders dışı gözlem, tanıma envanterleri vb. yöntemler kullanılarak öğrenciyi yakından tanımak amaçlanır. Rehber öğretmenler Sınav Sistemi Verimli Ders Çalışma Yöntemleri Sınav Kaygısı Sınav taktikleri Performans Değerlendirmesi gibi konularda yıl boyunca öğrencilere yardımcı olur Ayrıca çeşitli seminerler, yayınlar, multivizyon gösterileri,geziler ve birebir görüşmeler yoluyla öğrenciler bilgilendirilir ve bilinçli seçim yapmaları için danışmanlık hizmeti verilir. Final’de öğrencilerin ilgi, yetenek ve istekleri doğrultusunda hedef belirlemelerine ve hedefe uygun seçimler yaparak tutarlı tercihler oluşturmalarına destek sağlar. Sınava hazırlık sürecinin her aşamasında, gerçek anlamda, kişiye ve kişiliğe saygılı,kişisel farkları dikkate alan, bireysel rehberlik ve grup rehberliği yapılmaktadır. Öğrencilerin, gelişim döneminin özellikleri ve sınava hazırlık süreci ile ilgili yaşadıkları sorunlarda danışmanlık hizmeti vererek, sağlıklı ve güvenli bir hazırlık süreci yaşamalarına destek sağlar. Bireysel ve grup halinde görüşmeler, ders içi ve ders dışı gözlem, tanıma envanterleri vb. yöntemler kullanılarak öğrenciyi yakından tanımak amaçlanır.
Mezun gruplarında, öğrencilerimizin sınava girmek istedikleri alan ve kendisi için önemli olan puan türlerine uygun derslerle istedikleri hedeflere ulaşmaları amaçlanır.
1 - FİNAL KONU TESTLERİ
Konu testlerinin amacı, “önce konu, sonra soru” ilkesiyle öğrencilerin, soruları çözebilmek için gereken bilgileri özümleyip, bu bilgilerin soru üzerinde uygulanmasını, bilginin “refleks” haline getirilerek gereken yerde gerektiği biçimde kullanılmasını sağlamaktır.
2 - SINAVLAR
Finale Doğru Sınavları: Öğrencilerin, anlatılan konuları ne ölçüde öğrendiklerini denetleyip eksiklerini görmelerine olanak sağlayan sınavlardır. Sınav sistemi müfredatına paralel olarak hazırlanmış sınavlar
Deneme Sınavları: Konu sınırlaması olmayan ve öğrencilerin “Bugün sınava girseydim kaç puan alırdım?” sorusuna cevap bulmaları için ÖSYM standartlarına uygun olarak hazırlanıp uygulanan sınavlardır.
Türkiye Geneli Sınavları:
Konu sınırlaması olmayan ve geniş katılımlı sınavlar olan Türkiye Geneli sınavları, yıl içerisinde hem final dergisi dershaneleri hem de TÖDER tarafından gerçekleştirilmektedir. Ortalama 300 bin öğrencinin katılımıyla yapılan Türkiye Geneli Sınavlarında öğrenciler, Türkiye sıralamasını görebilir ve gerçek sınav öncesi önemli bir deneyim kazanabilir.
3 - FİNAL DERGİSİ
Öğrencilerimiz final dergisi’nin doğal abonesidir. Bu dergiler, öğrencilerin sınıfta işlenen konuları tekrar etmelerini, bu konularla ilgili testlerle bilgilerini pekiştirmelerini sağlar. Yayın akışı içinde verilen tarama kitapçığı ile konuların soru çözümü yoluyla tekrarı amaçlanır. Her dersten verilen cep kitapçıklarıyla öğrenmede kalıcılık, tekrarda kolaylık sağlanmaya çalışılır. Yayın akışı içinde verilen deneme sınavları ile sınav pratiğini artırmak amaçlanır. Bu eklerden ayrı olarak dergi ile birlikte soru bankaları verilir.
4 - DANIŞMAN ÖĞRETMENLİK
Her öğrencinin eğitim-öğretim dönemi boyunca çalışmalarını yönlendirmek ve derslerdeki başarılarını takip etmek üzere, bir Danışman-İzleme öğretmeni vardır. Danışman-İzleme Öğretmeni; izlediği grubun öğrencileri ile belirli periyotta birebir görüşür; öğrencinin genel başarısını, derslere ilgisini, moral ve motivasyonunu, önerilen kaynaklardan yararlanıp yararlanmadığını değerlendirir ve gerekli durumlarda ailesi, rehber öğretmeni ve ders öğretmeni ile iletişim
5- REHBERLİK
Öğrencilerin, gelişim döneminin özellikleri ve sınava hazırlık süreci ile ilgili yaşadıkları sorunlarda danışmanlık hizmeti vererek, sağlıklı ve güvenli bir hazırlık süreci yaşamalarına destek sağlar. Bireysel ve grup halinde görüşmeler, ders içi ve ders dışı gözlem, tanıma envanterleri vb. yöntemler kullanılarak öğrenciyi yakından tanımak amaçlanır. Rehber öğretmenler Sınav Sistemi Verimli Ders Çalışma Yöntemleri Sınav Kaygısı Sınav taktikleri Performans Değerlendirmesi gibi konularda yıl boyunca öğrencilere yardımcı olur Ayrıca çeşitli seminerler, yayınlar, multivizyon gösterileri,geziler ve birebir görüşmeler yoluyla öğrenciler bilgilendirilir ve bilinçli seçim yapmaları için danışmanlık hizmeti verilir. Final’de öğrencilerin ilgi, yetenek ve istekleri doğrultusunda hedef belirlemelerine ve hedefe uygun seçimler yaparak tutarlı tercihler oluşturmalarına destek sağlar. Sınava hazırlık sürecinin her aşamasında, gerçek anlamda, kişiye ve kişiliğe saygılı,kişisel farkları dikkate alan, bireysel rehberlik ve grup rehberliği yapılmaktadır. Öğrencilerin, gelişim döneminin özellikleri ve sınava hazırlık süreci ile ilgili yaşadıkları sorunlarda danışmanlık hizmeti vererek, sağlıklı ve güvenli bir hazırlık süreci yaşamalarına destek sağlar. Bireysel ve grup halinde görüşmeler, ders içi ve ders dışı gözlem, tanıma envanterleri vb. yöntemler kullanılarak öğrenciyi yakından tanımak amaçlanır.
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz